sobota 24. marca 2012

Bylinkový chlieb v kvetináči :-)

Keď som pred niekoľkými rokmi "prišla" k tomuto receptu, povedala som si, to musím určite a hneď vyskúšať. Vybrala som sa kúpiť kvetináče, potrebné ingrediencie a začala som. Akýkoľvek chlieb upečený doma - v rúre (mimo pekárničky na chlieb - hoci aj takýto chlebík je výborný! a zvyknem ho piecť) mi okamžite signalizuje teplo, vôňu, pocit domova. Vyskúšajte..., budete potrebovať:


1 čerstvé droždie, 50g masla, 0,2l mlieka, cukor na kvások, 2 vajcia, 500g hladkej múky...


1/2ČL fenyklu, 1ČL rozmarínu, 4PL kôpru, strúčik cesnaku, 2 menšie červené cibule, muškátový oriešok, tekvicové alebo slnečnicové semienka, soľ,...


Z mlieka, droždia, cukru urobíme kvások. Na masle opražíme cesnak, cibuľu. Do múky pridáme kvások, vajcia, soľ, bylinky a maslo-cesnak-cibuľu. Vymiesime cesto a necháme kysnúť 20 minút.
Potom ho rozdelíme na polovicu a dáme do maslom vymastených kvetináčov kysnúť ešte 15 minút.


Potrieme vodou, posypeme semienkami a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180° 30 minút.


Po upečení necháme ešte chvíľu vo vypnutej rúre, vyberieme a z kvetináčov chlieb "vyklopíme", keď chlieb vychladne (nikdy nečakám kým vychladne, proste neodolám ;-) ).


Dobrú chuť :-)



















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára