streda 21. marca 2012

Rozmarínový chlieb .-)

Veľmi rada listujem v kuchárskych knihách. Kniha o bylinkách (jej presný názov som si nezapamätala) je z čias Československa. Ani som len netušila koľko byliniek existuje. Spomedzi receptov som si vybrala niekoľko, ktoré ma najviac oslovili a priznám sa, že už len pri názve toho ktorého pokrmu sa mi zbiehali slinky. Dnes som sa rozhodla pre rozmarínový chlieb (recept som si upravila, aby chlieb mohla jesť aj moja dcéra, ktorá je vegánka). Vedeli ste, že v minulosti sa pestoval na dedinách takmer v každom dome? Patrilo mu vždy čestné miesto v domácnosti, pretože bol považovaný za kvet lásky a vernosti :-)


V mise zmiešame 170g celozrnnej múky so 170g hladkej múky a 1 bal. sušeného droždia. Pridáme 60ml teplej vody, 250ml sójového mlieka (izbovej teploty), 1PL hnedého cukru, 1PL soli, 1PL sezamu, 2PL nadrobno nakrájanej červenej cibule, 1PL nasekaného čerstvého rozmarínu, 1KL mletého sušeného rozmarínu, 2PL olivového oleja a vypracujeme hladké cesto. Z cesta urobíme "placku" a položíme naňho 120g na kocky pokrájaného údeného tofu a prepracujeme.


Cesto zo všetkých strán potrieme olivovým olejom, zakryjeme čistou suchou utierkou a necháme na teplom mieste kysnúť 1,5 hod., až svoj objem zväčší asi 2x.
Vymažeme chlebovú formu (ja som použila silikónovú, tak som iba prepláchla studenou vodou). Cesto trocha stlačíme, aby sa zbavilo prebytočného vzduchu a spracujeme do tvaru formy, do ktorej ho vložíme.


Prikryjeme utierkou, 1 hod. necháme kysnúť. Zatiaľ rúru vyhrejeme na 190°C.
Pečieme 30 minút, posledných 5-10 minút prikryjeme alobalom, potom odkryjeme a pečieme ešte 5 minút. Upečený chlieb vyberieme na mriežku, necháme vychladnúť...

Dobrú chuť :-)





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára