piatok 4. mája 2012

Baklažánová nátierka :-)

V chladničke som mala baklažán už pár dní, pôvodne som ho chcela grilovať, ale "našla" som recept na baklažánovú nátierku, tak bolo rozhodnuté. Dokúpila som ešte jeden, množstvo aj druh ingrediencií som si upravila a vznikla naša baklažánová nátierka.

Budete potrebovať:

500g baklažánu (2 ks)
4PL tahini pasty
šťavu z 1 citróna
soľ
4 strúčiky cesnaku
čerstvú petržlenovú vňať


Umytý baklažán dáme na plech s papierom na pečenie a po obvode ho napicháme vidličkou.
Dáme piecť do vyhriatej rúry na 200°C 30-40 minút.










V miske premiešame tahini pastu s citrónovou šťavou. Pasta citrónovú šťavu riadne hltala :-D










Pretlačíme cesnak.











Upečený baklažán necháme vychladnúť.











Vychladnutý baklažán prerežeme a dužinu vyberieme. Dáme do nádoby, rozmixujeme, pridáme tahini pastu so zmiešanou citrónovou šťavou, pretlačený cesnak, soľ, premiešame, necháme v chladničke schladiť.







Z toastov som si vykrojila kolieska, opiekla na suchej panvici a natrela vychladenou baklažánovou nátierkou, posypala čerstvou nasekanou petržlenovou vňaťou.






Petržlenová vňať sa do nátierky veľmi hodí (mne sa priam žiada).

Dobrú chuť :-)
























5 komentárov:

  1. Hodně zvláštní barva pomazánky. Ale určitě byla moc dobrá.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Neviem, Martinka, ale podľa prísad nemá mať ani akú inú farbu :-))) Všetkým nám chutila, hoci dcéra by ubrala citrónovej šťavy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak to vyzera naozaj zaujimavo Zuzka, toto musim odskusat! :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Odporúčam urobiť z 1/2 dávky. My sme na ňu boli v podstate štyria a bolo jej dosť aj na ďaľšie dni. Je to taká nezvyčajná či nie klasická chuť, ale dobrááááááá :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. A ešte odporúčam chlieb nasucho opiecť alebo podávať s hriankami a čerstvú petržlenovú vňať určite nevynechať!

    OdpovedaťOdstrániť