sobota 19. mája 2012

Pletienky :-)

http://luciedvorakova.blogspot.com/2012/05/domaci-housky-podle-dity-p.html = tieto krásne pletienky ma inšpirovali k tomu, aby som si ich aj ja napiekla. No recept som si "musela" pozmenila.
Budeme potrebovať:
500g hladkej múky
1/2 kocky droždia
1PL soli
cukor na kvások
3PL olivového oleja
250ml ryžového mlieka
3PL ryžovej smotany na varenie



Mlieko ohrejeme, nadrobíme do neho droždie, pridáme cukor a kvások necháme chvíľu stáť. Do misy si preosejeme múku, pridáme soľ, olej, ohriatu smotanu a kvások. Premiešame a vymiesime cesto.



Cesto necháme odpočívať - kysnúť 1 hodinu, rozdelíme na 12 dielov, ktoré "vyšúľame" a pletieme pletienky.


Pletienky necháme polhodinu ešte odpočívať, môžeme potrieť vajíčkom a posypať semienkami. Pečieme vo vyhriatej rúre pri 180°C asi 15 minút.

Dobrú chuť :-)

Moje raňajky dnes (pletienku som naplnila mozzarellou, paradajkami, rukolou a poliala olivovým olejom)  :-)




















































































9 komentárov:

  1. Krásné houstičky,a velmi chutná náplň, moc pěkný blog :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. wau, tie sú nádherné, ako maľované :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj boli chuťovo veľmi dobré, ešte na druhý deň, na tretí boli už suchšie. Neviem, či z toho ryžového mlieka..., ale skúsim ich upiecť aj z mlieka kravského :) Ale keď ja napečiem pečivo či chlieb, vždy len toľko, aby sme to čerstvé poprípade na druhý deň zjedli.

      Odstrániť
    2. ja som z ryžového mlieka a smotany ešte neskúšala, ale tvoj recept sa mi páči :-) A domáce pečivko je naj! :-)

      Odstrániť
    3. Keďže je moja dcéra vegánka, tak používam iné druhy mliek či mliečnych výrobkov ako kravské (pokiaľ varím aj pre ňu).

      Odstrániť
  3. vyzerajú krásne a tá náplň-mozarela, rukola, paradajka, to by som si určite dala aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, dnes ich vyskúšam na nie vegánsky spôsob :)

      Odstrániť