utorok 22. mája 2012

Osie hniezda s pudingom :-)

Už od rána som premýšľala čo sladké dnes napečiem. Volala mi kamarátka Olinka, že sa dnes po práci staví u mňa doma, tak som o to intenzívnejšie začala premýšľať. Hoci mi nakoniec dala "košom" (čo jej nezazlievam a prajem jej to!), medzi dverami sme si vymenili zelené "vňate": domácu rukolu za domáci kôpor ;-)  Inšpiroval ma recept na minibazar-e pudingoví slimáci. Ja som si ho však mierne upravila. Neviem ako Vy, ale ja rada pracujem s kysnutým cestom z hladkej múky. Keď ho robím z múky polohrubej, nemám pod prstami dobrý pocit, no tentokrát sa to vydarilo.

Nachystala som si: vločkové, sójové a ryžové mlieko (v každom bolo pár deci), 100g cukru kryštálového, 600g
múky polohrubej, spolu 1l mlieka, 1KL soli, kocka droždia
a 2 vanilkové pudingy.



Mlieko som dala zohrievať na puding. Odobrala som 2,5dl na kvások, pridala droždie, štipku cukru a prikryla. Do misy som nasypala múku, cukor, soľ a neskôr kvások. Vymiesila som cesto, prikryla utierkou a nechala odpočívať asi 40 minút. Puding som uvarila s 750ml mlieka a dala chladiť.



V miske som zaliala hrozienka a brusnice amarettom ;-)
Neviem z akého dôvodu bol puding riedky, tak som varila nový. Puding nevarím príliš často, ale našla som doma 1 kokosový, 1/2 karamelového a dcéra mi vo večierke kúpila zlatý klas. Tak som to skombinovala a uvarila tentokrát s kravským mliekom. Prosím Vás, ak máte niekto skúsenosť varenia pudingu zo sójového mlieka, dajte mi vedieť. Ďakujem.


Cesto som po vykysnutí rozdelila na dve časti. Každú zvlášť vyvaľkala, natrela vychladnutým pudingom, na jednu časť som nasypala hrozienka s brusnicami (amaretto som vypila :-D ).


Zrolovala a pokrájala na asi 3cm kúsky. Poukladala som ich na plech s papierom na pečenie. Rúra sa už vyhrievala.

Hniezda som piekla na 180°C 20 minút. Po upečení som ich vybrala na mriežku a nechala vychladnúť. S hrozienkami a brusnicami mi veľmi chutili. Nabudúce ich upečiem s čisto vanilkovým pudingom a pridám aj kúsky čokolády.


Dobrú chuť :-)





















































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára