nedeľa 13. mája 2012

Cibuľový chlieb :-)

Na tento chlebík som naďabila úplnou náhodou na tomto blogu:

http://nazarboncukagaci.blogspot.com/2012/05/cibulove-bagety.html (ďakujem za inšpiráciu)

Hoci je to vlastne bageta nazvala som ju - ich chlebom, pretože mi pripomína chlebové cesto a aj kôrka je vlastne chlebová. Milujem robiť s kysnutým cestom (už som to spomínala) a domáce pečivo - chlieb úplne zbožňujem. Bola by som schopná každý deň napiecť iný, len potom by som ostala zhrozená z ručičky na váhe ;-)

Postupovala som presne podľa receptu, avšak urobila som štyrikrát niečo inak: cibuľu som ZABUDLA skaramelizovať s cukrom, nedala som ju na servítok, aby z neho odsala olej (použila som málo olivového), cesto som miesila ručne (keďže som ho zarábala po polnoci, nechcela som zapínať robot) a pri pečení som do rúry nevložila kocky ľadu. Verím, že na kvalite a chuti chlebu to určite neubralo :)

2 väčšie cibule očistíme, pokrájame a dáme dusiť - mierne opekať. Necháme vychladnúť. Do misy preosejeme 600g hladkej múky, pridáme 400ml teplej vody, premiešame a necháme postáť 1/2 hodinu. Potom k nemu pridáme 10g sušeného droždia, 10g soli a vychladnutú cibuľu. Poriadne vymiesime. Cesto prikryjeme a dáme na noc do chladničky.


Ráno (ja som cesto vybrala asi o 12 hod., keďže som ho neskoro v noci miesila) cesto vyberieme na jemne múkou posypaný papier na pečenie a rozdelíme na 3 časti, z ktorých "vytvarujeme" bagetky. Prikryjeme utierkou a necháme stáť 30 minút. Rúru vyhrejeme na 230°C a zohrejeme v nej plech, na ktorom chlieb budeme piecť. Vyberieme, chlieb aj s papierom na pečenie preložíme na horúci plech a dáme piecť pri 190°C asi 25 minút.

Upečený chlieb preložíme na mriežku, necháme vychladnúť a môžeme podávať s nátierkou či miesto prílohy k mäsu alebo gulášu alebo aj samotný len tak (krááásne "křupal"!)

Dobrú chuť :-)























































2 komentáre:

  1. Aj tak chutí :) Keď som ho len zbadala na inšpirujúcom sa blogu, tak už som "slintala" (bez hanby sa priznávam!) :-D Ďakujem a odporúčam vyskúšať :-)))

    OdpovedaťOdstrániť