streda 3. októbra 2012

Dýně, Botanická záhrada v Prahe, 29. 09. 2012 :-)




Keď sme sa rozhodli, že do Prahy pôjdeme už v sobotu, začala som na nete hľadať info o akciách v tento deň a "vygúglila" som si TÚTO TEKVICOVÚ VÝSTAVU  :-)))


Výborné bolo to, že začala v piatok 28. 09., t.z., že všetky vystavované tekvice boli úplne čerstvé.









Na Hostel sme prišli niečo po 12.30 hod., vybalili sme sa a pozrela som na mape ako sa dostaneme do Botanickej záhrady. Pre istotu sme sa opýtali aj veľmi milého ochotného recepčného, ktorého prvá otázka bola: "A do který Botanický?" Dozvedeli sme sa, že v Prahe sú dve ;-) : jedna krytá a druhá "otvorená" pod šírym nebom. Urobili sme dobre, že sme sa spýtali, lebo by sme šli do tej krytej, kde prebieha VÝSTAVA CITRUSOV


V MHD v Prahe sme sa zorientovali rýchlo a veselo sme cestovali po celý víkend. Po dorazení do Botanickej záhrady začal jemne mrholiť dážď, ale nás to od prehliadky neodradilo.







Botanickú záhradu sme neprešli celú, vlastne sme pozreli hlavne výstavu tekvíc a to, čo sme mali po ceste. Hlad nás volal ísť ďalej. Teda moju dcéru a mňa určite. Hoci predaj občerstvenia fungoval, pre vegánov mali akurát chipsy.




V areáli sa nachádzal aj stánok so sušenými čajmi, hrnčekmi, šálkami, džbánikmi, vonnými tyčinkami (krásne voňali - Klaudia kúpila posledné).


Ochutnali sme aj si kúpili hotový čaj TOUAREG   (zelený čaj s ľahkým medovým podtónom) i čaj KARKADE   (ibištekový čaj). Klaudia si kúpila obidva aj domov :) V chladnejšom počasí zahriali, ale aj chutili. Hoci po "tuarégovi" mala Klaudi energie za nás všetky :-DDD




A už sme sa dostali na "našu" výstavu. Tekvice od výmyslu sveta. Pre mňa bola najkrajšia tá zelená, pripomínala mi labute :)






Porozvesované boli aj fotografie vyrezávaných tekvíc, krásne!!!






V tejto kuchyni som mala chuť hneď začať variť :-DDD







Nechýbali ani recepty. Tekvicový chlieb som už upiekla, na rade sú tekvicové brownies ;-)


Na záver niekoľko fotografií lahodiacich môjmu oku. Ich autorom je Terezka :-)










...výnimočnýýý ;-)






Krásny strom so srdiečkami :-)














Tento nádherný list sme našli voľne na zemi :-)


Ja osobne mám veľmi rada výstavy tohoto typu, akým bola aj výstava tekvíc, voľne v prírode. Veľa farieb, veľa druhov tekvice, sychravé jesenné počasie, skvelá partia nevynímajúc. Človek až žasne nad prenádhernou prírodou ako si to vie zariadiť :-)


Ps. ešte ma čaká spracovanie ďaľších príspevkov víkendovej Prahy :)














































































































3 komentáre:

  1. Zuzka, nadherne tekvice, take som ani nevidela! Dobre, ze ste sa nenechali odradit :-) a ten list na zaver... nemam slov...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táni, ďakujem-e. Ešte stále to "vstrebávam" pri pohľade na fotografie, pekné to bolo :-)))

      Odstrániť
  2. Jsem velká milovnice dýní. Nejen že jsou tak krásné, ale taky ohromně dobré. Minule jsem zapekla máslovou dýni, no to byla bašta. Už se těším až si udělám polévku.
    Hezký článek, díky za příjemné počtení.

    OdpovedaťOdstrániť