utorok 2. októbra 2012

Laxenburg, 22. 09. 2012 :-)

Laxenburg sa nachádza v Dolnom Rakúsku približne 15 km južne od Viedne. Bol jeden z obľúbených letných sídiel panovníckeho rodu Habsburgovcov.


Zámok je známy aj pobytom cisárovnej Alžbety Bavorskej (Sissi), ktorá tu strávila po honosnej svadbe s cisárom Františkom Jozefom I. svoje medové týždne. Na zámku Laxenburg sa narodil aj ich syn, korunný princ Rudolf.


280 hektárový rozľahlý zámocký park je ukážkový príklad historického záhradného umenia 18. a 19. storočia s rybníkmi, vodnými kanálmi, záhradnými stavbami, chrámami, letohrádkami a priestranstvom na turnaje.


My sme sa do Laxenburgu vybrali s CK Prima travel. Jej služby si využili už nie 1x a vždy sme spokojní.




Záhrada naozaj veľká a prekrásna, ideálna na objímanie stromov, ktorých tam bolo neúrekom.






Páčia sa mi vitráže a na zámku ich bolo dosť k obdivu ;-)





Na zámok Franzensburg sa dostanete kompou. Nám skupina "utiekla", ale keďže nie sme žiadne B-éčka, zvládli sme to aj samy.


Dostali sme "mobily" s výkladom v slovenskom jazyku a vždy pri vstupe do miestnosti sme si pustili aktuálnu prednášku. Milujem históriu, ale nemám na ňu pamäť. Vypočula som si a zabudla...





Môj a Klaudiin zaslúžený relax!!! Kreslá respektíve rozkladacie ležadlá som nasmerovala na jazero a my sme sa kochali prekrásnym výhľadom.


Odchod sme mali pred 16 hod. a išli sme ešte do jaskyne Hinterbrühl s podzemným jazerom, ktoré je najväčšie v Európe s rozlohou 6 200 m2.


Fotografie som stiahla z internetu, nakoľko môj fotoaparát v tme nefotí dobre :)


















Výlet sme mali opäť krásny, domov, okrem zážitkov, sme si priniesli aj tekvicový olej a omáčku z pečených sliviek.


A to sme ešte nevedeli, že o týždeň pôjdeme spolu na výlet opäť. Tentokrát na víkend do Prahy :-)



































































































2 komentáre:

  1. Zuzka, krasne, naozaj ste taki cestovatelia:-)chvalim, rada si to vzdy precitam, tak aj ja spoznam kusok sveta a peken sporstredkovane zazitky :) Tesim sa na tu Prahu, zatial pekne spracovavanie dalsieho rpsipevku prajem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zuzka, krásne si to opísala a fotky sú nádherné, hovoria za všetko, vidno že ste si to super užívali :-)

    OdpovedaťOdstrániť