pondelok 4. júna 2012

Špenátový koláč :-)

Lístkové cesto som si kúpila už minulý týždeň, najvyšší čas ho spotrebovať. Premýšľala som nad "plnkou" a jednoznačne vyhral špenát.

Spotrebovala som:
120g čerstvého špenátu
5 strúčikov cesnaku
soľ, korenie č.ml.
100ml smotany na varenie
150ml smotany na šľahanie
2PL smotany kyslej
3 vajcia
lístkové cesto (som mala čerstvý vyvaľkaný plát)


Špenát som umyla, osušila. 2 strúčiky cesnaku som opiekla na olivovom oleji a ďaľšie pretlačila cez lis. Pridala som špenát, pretlačený cesnak a chvíľu "osmahla", nechala vychladnúť.  V mise som zmiešala smotany, vajcia, soľ, korenie.


Koláčovú formu som "vystlala" lístkovým cestom, uložila naň vychladnutý špenát s cesnakom, zaliala zmesou. Zo zvyšku cesta som vykrojila kvetinky a uložila na koláč, ktorý som dala piecť do vyhriatej rúry na 180°C 40 minút. Môžeme servírovať teplý či studený.

Dobrú chuť :-)















































































































4 komentáre:

  1. tiež rada robievam takéto koláče, aj tvoj vyzerá krásne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) hodil by sa mi tam ešte strúhaný syr, aj údený by mohol byť ;-)

      Odstrániť
  2. Jááj, Zuzka, samé dobrotky. Len tie kombinácie pre mňa nie sú...musím niečo vymyslieť :-)

    OdpovedaťOdstrániť