streda 20. júna 2012

Zapekané zemiaky :-)

Ak máte radi jednoduché jedlo, tieto zemiaky ním rozhodne sú. Inšpirovala som sa receptom z časopisu Apetit.

Kúpila som si ho prvýkrát a je to vlastne jubilejné sté vydanie. Oslovila ma titulná fotografia. Rozmýšľam, že si ho predplatím alebo občas kúpim. Toto číslo som celé postupne prelistovala, minimálne už polovicu prečítala a okrem zapekaných zemiakov našla aj iné inšpirácie.









Špenátové listy premyjeme, dáme do cedníka a obaríme vriacou vodou. Pozor: opatrne z neho vyžmýkame prebytočnú tekutinu a nakrájame. Zemiaky som si predvarila a nakrájala na tenšie plátky. Sójovú smotanu na varenie som dala do kastrólika, pridala 2 strúčiky cesnaku, sušený tymián, dala zohriať. Po odstavení som pridala soľ, korenie č.ml. a muškátový oriešok. Premiešala a nechala postáť.


Zapekaciu misu som vymazala florou a navrstvila polovicu zemiakov, posypala nakrájanými špenátovými listami, mierne osolila a okorenila. Pokračovala som vrstvením zvyšných zemiakov.


Smotanovú "zmes" som preliala cez sitko a naliala na zemiaky.


Ja som preliate zemiaky posypala "kvetmi, rozmaríno a čiernym korením" od Kotányi...


...a dala piecť do vyhriatej rúry na 200°C 45 minút. Po upečení - vybratí z rúry som zemiaky nechala postáť asi 20 minút a servírovala.


Dobrú chuť :-)






























































































































































































































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára