pondelok 9. júla 2012

Ďaľší skvelý večer s priateľmi :-)

K piatkovému príspevku som sa na FB vyjadrila, že je skvelé mať s kým tráviť svoj čas. Je úžasné, keď máte okolo seba ľudí, s ktorými sa síce nestretávate každý deň, ale ak sa raz za čas stretnete, cítite sa spolu veľmi príjemne a máte si čo povedať. Včera som prežila ďaľší z takých dní :-)))

V sobotu som sa vrátila večer z Viedne a našla som si mail - pozvánku na nedeľu na večeru a neskôr na "kultúrny" cestovateľský zážitok. Pozvanie som dostala od bývalej kolegyne - šéfky Borky = stretneme sa, niečo pojeme, pôjdeme na pláž a naspäť k Borke. Pozvaní boli aj ďaľší kolegovia Katka a Rasťo. Nevideli sme sa dlhší čas, hoci v písomnom kontakte spolu sme, s radosťou som pozvanie prijala.

Nechcela som prísť s prázdnymi rukami, urobila som tofu guľky a slané bryndzové pagáčiky. Jedla sme mali dosť, no pofotiť som stihla, až keď sme spratávali zo stola.

Cuketový nákyp pripravila Borka.


K nákypu sme si spoločne urobili ako prílohu kuskus so sušenými paradajkami a údeným tofu. Katka jedla kuskus prvýkrát a ohromne jej chutil :)


Borkina mama upiekla ovocný koláč.


Bryndzové pagáčiky: chutné, jednoduché a rýchla príprava. Koľko hladkej múky toľko bryndze a toľko masla. Vykrajujeme napr. slzičky, potrieme žĺtkom (nemusíme), položíme na vrch orech vlašský a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C asi 15 minút (priznávam, že čas nemám presne odsledovaný). Cesto po ručnom vymiesení je potrebné dať do chladničky mierne stuhnúť, asi hodinu. Môžete si ho pripraviť aj deň vopred.


Moje obľúbené tofu guľky :) Recept nájdete TU


Úplný favorit našej večere bol, podľa mňa, pšenový nákyp. Veľmi sa tomu teším, že si ho Borka obľúbila (celá jej rodina) a často si ho pripravuje :) Ak sa aj Vy pre neho rozhodnete, nech sa páči, RECEPT

Rastík sa k nám pridal neskôr (večeru stihol) a vyrazili sme na Magio pláž. Celé leto každú nedeľu o 20 hod. CK BUBO pripravuje cestovateľský večer o rôznych krajinách. Podrobné informácie nájdete TU Ak vydržíte do konca (rozprávanie trvá cca 1,5 hodiny), rozdajú Vám lístky, na ktorých vyplníte svoje údaje a na poslednom premietaní v auguste budú losovať jedného výhercu o zájazd pre 2 osoby do Číny v roku 2013. Väčšiu šancu máte, ak na premietania prídete viackrát ;-) A my si držíme palce!


Cestou na Magio pláž nás sprevádzala dúha :-)))))))



Nikoho z nás neodradila dažďová chvíľková "smršť", krásne sa vyjasnilo.

"Technici" pozapájali potrebnú aparatúru, účastníci "zájazdu" sme sa usadili a čakali na zážitky :)
A cestovanie sa začalo krátko po 20 hod. "Cestovali sme" naprieč Dánskom, Estónskom, Fínskom, Grónskom, Islandom, Nórskom a Švédskom. Bolo to veeeľmi zaujímavé rozprávanie.

Napr. o opere v Nórsku sme sa dozvedeli, že spoločnosť, ktorá ju stavala, stavbu skončila o 4 mesiace skôr. Vyčlenené mali 400 mil., ušetrili 30 mil. a vrátili ich mestu!!! OPERA V NÓRSKU

Mňa najviac zaujalo rozprávanie o Estónsku.

Skončili sme niečo po 21.30 hod., vypísali anketné lístky, Borka ich hodila všetky do sklenenej gule a my veríme v šťastnú losovateľnú ruku.

Z pláže sme išli ešte k Borke, porozprávali sa, čo to pojedli a po polnoci nás Borka odviezla domov.
Krásny podvečer - večer, ďakujeeem :-)))

































































































































































































4 komentáre:

  1. Takéto stretnutia s priateľmi sú najrajšie :-) Zuzka, veľmi pekne si to opísala a aj nafotila! :-) A tie bryndzové pagáčiky, tiež robievam, len mám troška odlišný recept, sú naozaj výborné. A držím palce pri losovaní!!! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka, áno, sú. Priateľmi sme tiež bohatíííííííí :-) Ďakujeme :)

      Odstrániť
  2. júúj prepáč...opravujem...najkrajšie!

    OdpovedaťOdstrániť