nedeľa 15. júla 2012

Marhuľové slávnosti 14. 07. 2012 :-)

Prostredníctvom zľavového portálu   sme si zakúpili kupóny na zájazd na Marhuľové slávnosti v rakúskom Krems.

Ja, maminka, Terka, tatino a brat Robino. Chýbala nám iba sestra Katka :)


Náhodou som doma našla turistickú mapu Dolného Rakúska, hodila sa na cestu ;-) Chvíľa hygienickej prestávky a pokračujeme v ceste.


Po 2 hodinách a pár minútach sme dorazili do cieľového mesta Krems. Táničke sa podarilo na Jahodových dňoch v BA odfotiť pani Jahôdku, mne sa podarilo odfotiť pani Marhuľku: bola naozaj nádhernááá.


 Pani sprievodkyňa nás previedla mestom a neskôr sme mali viac ako štvorhodinový rozchod.


Pár záberov architektúry :) Krems je prekrásne "malé" mestečko. Páčili sa nám jeho uličky...



Tak na toto som ja "zaťažená" :-D  Mali sme teda ja som mala šťastie, že trhy som stihla, boli do 12 hod. S Terkou sme si kúpili domov malé cuketky, žlté aj zelené.


A najmä pre marhuľové dobrotky sme sem prišli. Mne chutil koláč s marhuľovou penou. Guľky plnené marhuľou sme ochutnali aj s marhuľovou omáčkou aj jahodovou. Cesto mi tiež chutilo, aj posýpka, aj omáčky. Všetkým nám chutilo. No a moja - naša Terezka si dala až baklažán plnený sušenou paradajkou, veľké čierne olivy (veľmi si ich zamilovala) a chlieb z trhu :) A keďže bola spokojná, spokojná som bola aj ja.


Na lepšie trávenie som kúpila (najprv na koštovku) marhuľový sekt, ktorý mi veeeľmi chutil a krásne marhuľovo voňal a marhuľový likér zmiešaný s marhuľovým brandy s marhuľou. Hoci ostré nepijem, aspoň som ochutnala.


Pokiaľ sme čakali na autobus, Terka nás rodinne vyfotila :)






O 16 hod. sme išli na prehliadku do neďalekej dedinky Dürnstein.


Nádherné mestečko Dürnstein. Obrázok som si stiahla na internete, mne sa nepodarilo (vzhľadom na počasie) mesto odfotiť.

Mesto má momentálne 891 obyvateľov. Navštevujú ho najmä turisti z Anglicka, pretože tu bol väznený kráľ Richard I. zvaný Levie srdce. Uväznil ho cisár Henrich VI. V Anglicku sa na Richardovo vyslobodenie vyzbieralo veľké výkupné, a tak sa mohol po 2-och rokoch vrátiť domov.


Peší výstup k hradu.




Domov sme si priniesli aj marhuľové nápoje na ochutnanie, 3 nealko a 1 krémový likér. V poradí druhý bol NAJ! :-)

Prežili sme krásny rodinný deň :-)

A skoro by som zabudla: v Kremse sme sa stretli aj s TÁNIČKOU   , jej priateľom Michalom a ich priateľmi. Oni tam išli individuálne :)


























































































































































































































































































































































































































5 komentárov:

  1. Zuzi, som rada, ze sme sa stretli! Aspon na chvilocku :-) My sme nakoniec zasli do typickej rakuskej restauracie na gulasik a uz sme len unavene isli domov. Durnstein sme bohuzial uz nenavstivili, ale aspon vidim ako tam bolo krasne :-) Pekny vikend za nami, aj teraz uz len zaspavame na gauci .-)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, aspoň na chvíľočku :) Škoda, že sme v Dürnsteine nemali dlhšie rozchod, naozaj tam bolo čo pozerať a túlať sa uličkami. A skolaudovali ste? ;-)

      Odstrániť
    2. Skolaudovali .-) velmi pekne to tam veru maju, aj ked este stale dost roboty ich caka.
      PS: Tu tetu marhulku sme stretli tiez :-) dokonca podla nej sme pri prichode nasli festival, lebo akurat tam on kracala tiez...
      Vedia sa veru bavit v tom Rakusku :-))

      Odstrániť
  2. Zuzka, tak to ste mali krásny spoločný deň, fotky hovoria za všetko, sú nádherné! :-)))....a veľmi rada Ťa čítam, vieš to vždy tak zaujimavo a krásne opísať! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej, tak to mám veľkú radosť z toho :))) Ďakujem. Bolo nám spolu veselo a s rodičmi veľmi rada chodím kdekoľvek. Som ešte zabudla dopísať, na parkovisku pri Dürnsteine sme si v bistre kúpili "belegtes Brőtchen": žemle syrové, šunkové a extrawurst ("liptovská" saláma). Pripravovali ich úplne čerstvé, krájali žemle, šunku aj syr. Boli úplne ako v REXovi a fantastické!

      Odstrániť