štvrtok 17. mája 2012

Dnešná večera :-)

Dnes som mala jasno o hlavnom jedle, dezerte, ale nie polievke či ľahkom predjedle. Keďže mi ostalo dosť šampiňónov, tak som uvarila polievku.


10 šampiňónov som prekrojila na štvrťky, 2 stredne veľké zemiaky na "kocky". Na olivovom oleji som orestovala hríby, pridala zemiaky, zaliala 0,5l zeleninového vývaru a nechala variť, kým zemiaky boli mäkké. Polievku som rozmixovala, pridala som 250ml smotany sójovej na varenie (je skvelá, vyskúšajte), "prehriala" a podávala. Uvedené množstvo je na 4-5 porcií.


Môžeme servírovať aj s opečenými plátkami šampiňónov. S polievkou som bola maximálne spokojná, vydarila sa mi na prvý šup a bola výýýborná ;-)

Ako hlavné jedlo som pôvodne chcela robiť zeleninové špízy, no rozmyslela som si to (najprv si kúpim vhodnú panvicu). Rozhodla som sa pre zeleninovú panvičku s opekanými zemiakmi.


Nakúpila som žltú, oranžovú a červenú papriku, baklažán, cuketu, šampiňóny a malé zemiačiky, ktoré som predvarila.

Zemiaky som nakrájala na polovice, hríby na štvrťky. Ostatnú zeleninu na väčšie kusy. Najprv som na panvici opiekla zemiačiky a odložila som ich. Orestovala som šampiňóny, pridala zeleninu. Keď boli upečené, pridala som k tomu zemiaky a spolu premiešala. Dochutila som to zeleninovovu vegetou.

Dezert sa mi nevydaril podľa predstáv, ani fotografia nie, ale ako sa vraví: "Není všem dnúm konec." Chuťovo bol oukej, len som mala inú predstavu o finálnom produkte.

Hrušky som ošúpala, uvarila chvíľu vo vode s nastrúhaným zázvorom: Ešte predtým som hrušky poriadne pokvapkala šťavou z limetky. V kastróliku som rozpustila horkú čokoládu, pomaly som primiešavala smotanu na šľahanie. Čo mi ostala, som vyšľahala.  Dezert tiež chutil.

Dobrú chuť :-)








































































































2 komentáre: