nedeľa 27. mája 2012

Slovak Food Festival :-)

"S chuťou spoznaj Slovensko na najväčšom pikniku v meste!" sa vyjímalo na akýchkoľvek pozvánkach na toto podujatie. Laicky pod tým rozumiem, že sa budú podávať predovšetkým slovenské špeciality. Ale...nie som taká náročná ako vyzerám a snažím sa ku všetkému pristupovať pozitívne, tak som to aj v takom duchu poňala ;-)

Podujatie sa konalo na Bratislavskom hrade a krásne počasie je minimálne polovica úspechu. Na akciu sme sa vybrali spolu s mojím otcom. Bol prekvapený ako sa okolie Hradu krásne zmenilo a rozrástlo.


Zakúpili sme si Doxxy 2x po 10 kupónov a 2 vidličky na zálohu. Veľmi pozitívne oceňujem tento nápad!


Pre najmenších boli pripravené remeselné dielne, kde si mohli zhotoviť nejaký krásny výrobok. Niektoré malé deti sa potúlili aj s ovečkami a iné sa vyšantili na ihrisku.


S otcom sme si zaužili zvyk spolu ochutnať, a nie každý mať svoju porciu. Tu by som chcela povedať môj názor, že na podujatia podobného charakteru sa nechodí najesť. Myslím tým výdatne najesť. Ale degustovať, ochutnať z jedál, ktoré by sme možno doma nepripravili či nešli ani do reštaurácií. Porcie boli podľa mňa akurát, teda vravím za tie, ktoré sme degustovali.
Ako prvé sme ochutnali pohánkové pirohy plnené zemiakmi s kôprom a so smotanou. Prišlo na rad bio kuriatko so zeleným šalátom a špargľou, jahodami a medovo-horčicovým dresingom, naozaj veľmi chutné. Ochutnali sme aj šúlance so strúhankou (zbožňujem) a makom, jogurt s müsli, cheescake tortu, ktorá síce chutila, ale zdala sa nám "pudingová" a acai džús. Tatinko si dal aj zbojnícku kapustnicu. Chuťovo sa jej nedalo nič vytknúť, až na to, že bola riedka.


Ľudia mali naozaj na výber. Na chuť si prišli určite aj tí, ktorí mäso konzumujú. Mohli ste si vybrať aj z mexickej kuchyne. A kúpiť zeleninku či ovocie. Aj tento nápad s predajom oceňujem! Kúpila som si žltú cukinu a paradajky z každej farby.


Malé zhrnutie na záver: na akcie tohto typu chodíme veľmi radi. Vieme, že predávajúci či vystavovatelia sa naozaj "namakajú". Pozitívum je, že počasie bolo nádherné, vidličky na zálohu a predaj čerstvého ovocia a zeleniny. Za negatívum považujem nedostatok košov na odpadky (alebo teda nečasté vymieňanie vriec) a to, že vegáni (okrem ovocia) či ľudia s intoleranciou laktózy a iných porúch výživy si na svoje neprišli. Viem, že všetkým sa vyhovieť nedá, ale ak na podujatí "s chuťou spoznaj Slovensko" je prezentovaná napr. aj mexická kuchyňa (mám ju rada), myslím, že ľudia s poruchami výživy či rôznym spôsobom stravovania by tiež mohli mať zastúpenú ponuku jedla.

Veľmi pekná akcia a ďaľší krásne prežitý deň :-)

















































































































































































3 komentáre:

  1. Pekne si to Zuzka napisala, my sme kostovali menej, ale zase piati :) Ano, dobre si poznamenala, ze na tieto akcie sa nechodi najest, ale degustovat, prave preto by mali byt ceny nizsie, ale to je moj nazor. No beriem, ze urcite su vysoke vydaje aj zo strany vystavovatelov.
    Tu zltu tekvicu som obdivovala aj ja :-) Boli rozkosne.
    Podla fotiek tam v sobotu bolo ovela akcnejsie a aj viac ludi, aj pocasie krasne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Počasie akurát, aj ľudí bolo dosť. A stále prichádzali, prichádzali. Ale nemala som ani pocit, že by sa nebolo kam pohnúť. Pozerala som (ako si vravela) "ceny" mäsitých pokrmov: boli za 4 - 5 doxxov. Noo, dosť, ale my čo sme mali boli za 1 - 2 doxxy (napr.to bio kuriatko so šalátom bolo za 2) Teším sa na Gurmán fest v Medickej (minulý rok sa nám tam s otcom páčilo)a dúfam, že tam bude aj predaj čerstvej zeleninky. Ozaj, 1/2 grilovaného kurčaťa s kyslým a chlebom bolo za 3 doxxy, rad bol dlhý, ľudia boli ochotní si počkať. Nedovolím si kritizovať, či sa to na tento fest hodilo, ale v každom prípade boli žiadaný a cena primeraná.

      Odstrániť
    2. Ano, to mas pravdu, ceny boli rozne, za nieco to bolo fajn, za ine trochu dost.. my sme to brali tak, ze ekd je to degustacna akcia, aj ceny by mali byt ako na degustacii, viac menej symbolicke, ale chapem, ze to suvisi aj s vydavkami okolo tejto akcie.. ale len konstatujem, som spokojna :)
      Aj ja sa tesim, tam sme este neboli, idem si to dat rovno do diara, jun bude veru plny! :-)))

      Odstrániť