pondelok 21. mája 2012

Šošovicová polievka s chlebovou plackou :-)

Hoci bol vonku teplý vzduch, mne bolo akosi chladno, tak som sa rozhodla, že na zahriatie si uvarím polievku z červenej šošovice. A keďže moja dcéra strukoviny má rada tiež, bolo o večeru pre nás obidve postarané ;-)


Použila som polovicu balenia, t.j. 125g. Šošovicu som prepláchla a nechala odtiecť. Zatiaľ som si pripravila zeleninu (mladú cibuľku, mrkvu, petržlen a zeler).

Cibuľku som opiekla na olivovom oleji spolu s cesnakom a doma nasušeným majoránom. K nej som pridala nakrájanú zeleninu, chvíľu podusila, prisypala som šošovicu a zaliala 1 litrom prevarenej vody. Na miernom "plameni" sa polievka pomaly varila. K polievke som urobila chlebové placky na spôsob chlebu naan (recept som si vegánsky upravila).


Do misky som nasypala 1PL sušeného droždia s trochou cukru a 5PL teplej vody. Zakryla som tanierikom a nechala napučať asi polhodinu. Do misy som nasypala 2 hrnčeky hladkej múky, soľ, 3PL sójovej smotany na varenie, 2PL flory a kvások. Spolu som to premiešala, podľa potreby pridala asi 1,5dl teplej vody a nechala "jemnučké" cesto odpočívať. Cesto som rozdelila na 12 častí, každú vyvaľkala a dala piecť na plech s papierom na pečenie do dobre vyhriatej rúry na 250°C asi 10 minút. V rúre som upiekla 8 placiek, na suchej panvici štyri. Vždy po upečení som každú placku natrela florou a dala do termonádoby.

Polievku som dochutila soľou a majoránom a podávala s chlebovými plackami. Čerstvý majorán je pre mňa snáď najúžasnejšia bylinka (hoci bylinky milujem všetky). Kupujem si ho v kvetináči a doma nasuším. V obchodoch sušený majorán by som zakázala predávať, pretože od majoránu má ďaleko!


Tak mi chutilo, že som si naložila dvakrát ;-)

Dobrú chuť :-)

















































































































5 komentárov:

  1. Tak takuto priesvitnu sosovicovu nepoznam, ale vyzera chutne :-) aj s plackami.. tiez mam take rada. Aj ked strukoviny nam robia sarapatu potom v bruchu .-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Táni, ani ja :-DDD Netuším, prečo neostala červená, ale chutná bola veľmi a zohriala ma ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zuzi a kedy sa potom dava do polievky ta sosovicka? Nejak sa nam v recepte stratila. Inak na margo predchadzajuceho komentara: ide o "cervenu sosovicu", ktora okrem toho, ze je velmi zdrava, je aj rychlo uvarena (do 15 min.) a netreba ju nechat napucat.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. :-DDD Stratila, stratila ;-) Nuž čo, aj takéto "komické" situácie pri varení sa niekedy stávajú. Ďakujem za postreh, už som to napravila. Áno, to je fajn, že červenú šošovicu netreba vopred namáčať, je šikovne uvarená a zdravááá. Polievka sa varila asi tak do 20 minút. "Dori", prosím Ťa, prečo neostane červená?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To netusim Zuzi, asi taka odroda. Ako ked mas aj fazulku roznych farieb... :-)

      Odstrániť