sobota 5. mája 2012

Rebarborový koláč :-)

Krásna červená rebarbora v regáli v obchode sa priam pýtala, aby som ju kúpila. Koláč s rebarborou som jedla dosť dávnejšie, nepamätala som si jej chuť, ale, že mi chutila som vedela. Kúpila som necelé kg, na koláč spotrebovala len 350g a zo zvyšku urobím asi kompót či lekvár.

http://www.femme.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=2889:rebarbora_&catid=15:kuchyna_zdrava_vyziva&Itemid=20


350g očistenej rebarbory som nakrájala a zmiešala s 3PL cukru  muscovado. V mise som vyšľahala 3 žĺtka so 150g hnedého cukru, pridala 0,75dl oleja, 0,75dl teplej vody, 150g preosiatej polohrubej múky a 1/3 bal. kypriaceho prášku. Nakoniec zľahka vmiešame sneh z 3-och bielkov.

Zmes vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy, navrch rozvrstvíme rebarboru a posypeme škoricovým cukrom. Dáme piecť do vyhriatej rúry na 175°C 45 minút.


Necháme vychladnúť, môžeme posypať práškovým cukrom a podávame. Koláč je jemne kyselkavý, osviežujúci, mne veeeľmi chutiaci.

Dobrú chuť :-)























































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára