nedeľa 13. mája 2012

Vietnamský banánový koláč :-)

Pri príležitosti dnešného Dňa matiek som moju maminu aj s tatinom pozvala ku nám na poobedňajšiu kávu s dezertom, hoci som v chvíli pozývania nevedela aký to bude ;-) Chcela som nejaký ovocný. Doma sme mali dosť banánov, sadla som si za počítač a "gúglila". A vygúglila som si tento:

http://www.dulce-de-leche-blog.com/2011/02/vietnamsky-bananovy-kolac.html


6 banánov pokrájame na kolieska, zasypeme 60g cukru a necháme postáť 30 minút (banány pustia šťavu, z čoho som bola dosť prekvapená!). Zatiaľ som išla do obchodu kúpiť salko, maslo, hladkú múku a vajcia. 7 vajec vyšľaháme, pridáme k nemu 250g rozpusteného masla, potom 380g salka a 200g hladkej múky. Nakoniec zľahka vmiešame banány s cukrom.


Zmes som vyliala do vymastenej a múkou vysypanej koláčovej formy, hoci Martinka ho dala do formy tortovej. Pečieme vo vyhriatej rúre pri 200°C asi 45 minút. Martinka ku koláču podávala jej domácky vyrobené kondenzované mlieko, ktoré vyskúšam inokedy. Konzistenčne tento koláč pripomína možno našu žemlovku (tak ako napísala Maťka).

Dobrú chuť :-)

Ps: Maminu koláč neohromil, ale zjedla ho. "Příšte" vymyslím niečo iné ;-)












































2 komentáre:

  1. Holt, maminkám se těžko zavděčuje. Ta moje mi to sice pochválí, ale pořád se tváří tak nepřístupně, že nevím, jestli jí to chutná nebo ne.

    Tohle určitě někdy vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :-))) Tak mojej by som zasa krivdila: keď jej chutí vychváli, aj recept si vypýta :)

    OdpovedaťOdstrániť