pondelok 30. apríla 2012

Domáce rohlíky :-)

Recept mám od Táni http://desfragmentes.blogspot.com/2012/02/cerstve-rozky.html a veru som urobila veľmi dobre, že som sa rozhodla si rohlíky upiecť. Ďaľší víkend pečiem znova a možno aj v týždni ;-) Recept som si s maličkosťami upravila, aby rohlíky mohla jesť aj moja dcéra. Použila som sójové mlieko a miesto masti som dala olivový olej.

Z trochy mlieka, cukru, múky a droždia urobíme kvások, ktorý necháme "pracovať 15 minút.











Do veľkej misy preosejeme kg hladkej múky, pridáme kvások, olej, soľ a vypracujeme cesto...









...ktoré necháme hodinu odpočívať - kysnúť.











Pripravíme si posýpky. Ja som použila ľanové semená, drvené tekvicové semená, slnečnicové semená, hrubú morskú soľ, sezamové semená (biele a čierne).








Po hodine kysnutia cesto zväčšilo svoj objem :)











Rozdelíme ho na 4 časti.











Každú časť vyvaľkáme do kruhu a rozdelíme na 8 častí.










Jednotlivé trojuholníky stočíme do tvaru rohlíka a...










...necháme na plechu ešte podkysnúť.











8 rohlíkov som naplnila aj strúhaným syrom.











Tieto rohlíky som potrela sójovým mliekom s vodou, posypala posýpkou a dala piecť.










Rohlíky pre dcéru :)











Ostatné rohlíky som potrela vajíčkom, posypala posýpkou a piekla vo vyhriatej rúre na 200°C asi 12-15 minút.


Dobrú chuť :-)


















2 komentáre:

  1. U nás se ještě tyto rohlíčky plnily buď na sladko (tvaroh, pudink) nebo na slano (uzenina, tvrdý sýr, cibule, vejce).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :-))) Martinka, na sladko vyskúšam nabudúce. Už mám opäť zamiesené, cesto kysne ;-)

    OdpovedaťOdstrániť