nedeľa 29. apríla 2012

Kysnuté žemličky s plesnivým syrom :-)

Prvýkrát som uvidela tento recept, vlastne upečené žemle a začala som sa "oblizovať". Určite ich musím upiecť: som si povedala. Rozhodla som sa pre polovičnú dávku, keby náhodou...


Polovicu droždia (z kocky) zmiešame s 1/2 KL cukru kryštálového a 1/2 PL múky. Zalejeme 50ml vlažnej vody a necháme nakysnúť. 125g hladkej preosiatej múky zmiešame so 75g celozrnnej múky, pridáme 100ml kefíru, 25ml oleja, 1/2 KL mletej rasce, vajce, kvások a vypracujeme cesto. Prikryjeme utierkou a necháme na teplom mieste vykysnúť. Zatiaľ nastrúhame 100g plesňového syra.


Cesto rozvaľkáme na pomúčenej doske na hrúbku asi 1cm. Vykrajujeme kolieska s priemerom asi 5cm.


Do stredu dáme postrúhaný syr a vytvarujeme buchtičky. Uložíme ich na plech vyložený papierom na pečenie, potrieme rozšľahaným vajcom a "namočíme" ich v slnečnicovým semienkách (hore nohami).

 




Pečieme vo vyhriatej rúre, pri teplote 200°C asi 15 minút. Žemle boli chutné, ale nie podľa mojej prvotnej predstavy. Už viem, čo nabudúce zmením - urobím inak a snáď to bude už "oukej". V recepte nie je uvedená soľ. Myslela som, že kvôli syru. Hoci veľmi nesolím, soľ mi v ceste chýba a chuťovo boli suchšie. Keď ich budem opäť piecť, pridám soľ do cesta a urobím žemle v inom tvare ;-)

Dobrú chuť :-)






































































































Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára