nedeľa 1. apríla 2012

Domáci chlieb :-)

Chuť na doma upečený chlieb mi urobila  včera Táňa desfragmentes.blogspot.com . Vybrala som starší recept, ktorý mám od krstnej zo Záhorskej Bystrice (chlieb pečie aj 4x v týždni - jej chlapi ho milujú). Ak si chcete dať do chlebu aj zemiak, odporúčam uvariť deň vopred.

Budeme potrebovať:
1 kg hladkej múky
2 varené zemiaky
1 PL soli
1 KL rasce (podľa chuti semienka)
0,5 l teplej vody
42 g droždia

V 1,5 dl urobíme kvások z droždia a trocha cukru. Do veľke misy preosejeme múku, pridáme soľ, rascu (tentokrát som ešte pridala 1PL ľanových semienok, 1PL sezamu bieleho, 1PL sezamu čierneho, 1PL slnečnicových semienok a 1PL drvených tekvicových semienok), nastrúhané zemiaky, kvások a zvyšok vody. Dôkladne premiesime a dáme prikryté utierkou na hodinu kysnúť. Po hodine cesto pretužíme, vytvarujeme bochník a necháme kysnúť opäť hodinu.

Po hodine kysnutia pretužíme, vyberieme na pomúčenú dosku a vypracujeme...


...chlieb, vložíme do pekáča a urobíme jemné zárezy. Prikryté utierkou necháme kysnúť ešte 20 minút. Rúru prehrejeme 250°C.  Najprv pečieme v horúcej rúre 5 minút, potom teplotu stíšime na 100°C a pečieme asi hodinu. Pe celý čas rúru neotvárajte, po upečení potrite vodou a preložte na mriežku vychladnúť.

 Dobrú chuť :-)



























6 komentárov:

  1. Zuzka, sa ti teda podaril :-) Toľko receptíkov je na chlebík, odskúšaný tvoj rada vyskúšam niekedy aj ja...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Chlebik vyzera velmi profesionalne.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeeej, to ma veľmi teší :-))) Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dnes som piekla podla Tvojho receptu.
    Podaril sa, dakujem za recept.
    Je pre nasu rodinu velky, nabuduce spravim z 1/2 davky.
    Prekvapilo ma, ze sme chlieb nicim nepotierali pred vlozenim do truby.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja som ho tiež včera v noci piekla :-) Som rada, že sa podaril, chutil. Keďže moja dcéra je vegánka, chlieb vajcom nepotieram. Zvyknem potierať sójovým mliekom s trochou vody alebo čistou vodou alebo ničím, chlieb je potom síce bledší, ale na chuti to neuberie ;) Ja zvyknem chlieb po vychladnutí nakrájať a po nieoľko krajcoch ho dať v sáčkoch do mrazničky. Večer vyberiem a ráno máme čerstvý chlebík :-)

    OdpovedaťOdstrániť