nedeľa 15. apríla 2012

Tvarohový strúhaný koláč :-)

V týždni som mala chuť na niečo sladké z tvarohu a kakaa. Listovala som v mojej kuchárskej knihe a "našla" tento recept. Ako deti sme tento koláč milovali a ja som si uvedomila, že som ho naposledy piekla, keď som bývala ešte u rodičov (to je pekne dávno!). Nerobila som ho na plech, ale do koláčovej formy, dávku surovín som si vydelila.

Do misy preosejeme 200g hladkej múky, pridáme 125g masla či margarínu, 75g práškového cukru, 1/2 bal. vanilinového cukru, 2KL prášku do pečiva, 1 žĺtok a 1,5PL kakaa. Všetko spolu premiešame a dáme do chladničky odležať na "stuhnutie". Zatiaľ si pripravíme plnku: 325g tvarohu zmiešame s 1 žĺtkom, so 125g práškového cukru a so snehom z 2-och bielok. Ak by ste koláč robili na plech, dávku surovín si zdvojnásobte.

Cesto rozdelíme na polovicu. Jednu nastrúhame na hrubšom strúhadle na vymastenú múkou vysypanú formu, nalejeme plnku, urovnáme, zastrúhame druhou polovicou cesta. Pečieme vo vyhriatej rúre na 180°C 30 minút.


Dobrú chuť :-)

Pre mňa pri tomto koláči platí: "stará dobrá klasika" (a zaspomínala som si aj na detstvo, keď nám mama vypekala :-))) )...



















4 komentáre:

  1. tento poznám, je výborný a dobrý nápad dať do okrúhlej formy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yvett, veľmi rada pečiem na plechu. Ale odkedy som dostala dve sklenené formy na koláče, tak pečiem v nich. A neviem si to vynachváliť :)

      Odstrániť
    2. to verím :-)) Mne sa páči tá sklenená, takú ešte nemám, hoci mám okrúhlu ale plechovú, či aká to je :-)

      Odstrániť
    3. Inak, to bola veľmi dobrá akcia v Bille aj za body. Naši mi ich kúpili :)

      Odstrániť