nedeľa 25. marca 2012

Cibuľový koláč a´la Schacciata :-)

Cibuľový koláč (a´la Schacciata) :-)

Dnes som dostala chuť na niečo slané z kysnutého cesta. Začala som listovať v knihe Chlieb a podľa surovín, ktoré som doma mala, som vyberala recept. Voľba padla na florentský recept Schacciata (čo znamená rozpučený). Ľahké cesto focaccie je posypané červenou cibuľou a ostrým syrom Gruyére (ten som nahradila slovenským eidamom). Kvások by mal kvasiť 12 - 36 hodín, no túto fázu som preskočila a verila, že na chuti to neuberie ;-)


2KL sušených kvasníc rozpustite v 200ml teplej vody. Do misy si navážte 500g hladkej múky T650, pridajte 1PL soli, 3PL olivového oleja a pridajte kvasnice vo vode. Pridajte 150ml teplej vody a zamieste cesto. Cesto nechajte kysnúť 1,5 - 2 hodiny. Potom ho zrazte (odborne sa to nazýva pretuženie), vyformujte guľu a nechajte 10 minút odpočívať.

Cesto rozvaľkajte na pomúčenej ploche a vytvarujte kruh s priemerom 24cm. Preložte na plech s papierom na pečenie, prikryte utierkou a nechajte kysnúť ešte 30 minút. Prstami jemne cesto stlačte a vytvorte jamky hlboké 1cm. Na cesto rovnomerne poukladajte červenú cibuľu a syr, posypte tymiánom a soľou, pokvapkajte olivovým olejom. Pečte v rozohriatej rúre pri 200° asi 30 minút, kým sa cesto nenafúkne a povrch nebude vyzerať chrumkavo. Nechajte vychladnúť na mriežke.


Dobrú chuť :-)





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára