nedeľa 25. marca 2012

Praclíky :-)

V Nemecku, odkiaľ toto zakrútené okrúhle soľou posypané pečivo pochádza, sa tradične podáva k pivu alebo ako doplnok k iným nápojom. Ja som ho zapila čajom ;-)

V miske premiešajte 2 KL sušených kvasníc so 100ml vody a nechajte 5 minút odstáť. V mise premiešajte 500g hladkej múky T650 s 1 1/2 PL soli, do jamky nalejte kvasnice s vodou. S trochou múky premiešajte a nechajte prikryté 20 minút.


Zmiešajte s múkou a dolejte ešte 250ml teplej vody. Mieste asi 10 minút, kým nebude hladké a pružné. Prikryte utierkou a nechajte kysnúť asi 1,5 - 2 hodiny. Kým nezdvojnásobí svoj objem. Cesto zrazte (odborne sa to nazýva pretuženie) a nechajte odpočívať 10 minút.


Cesto rozdeľte na 8 častí (ja si pri delení vždy cesto odvážim a delím počtom potrebných kusov) a vytvarujte valček dlhý 40cm, v strede hrubý asi 2,5cm a na koncoch 5mm (ja som ich mala kratšie).
Vytvarujte praclíky, poukladajte na plech s papierom na pečenie, prikryte utierkou a nechajte ešte podkysnúť 45 minút, kým nezdvojnásobia svoj objem. Potrite vajcovou glazúrou (ja som potierala čistou vodou, keďže som ich piekla aj pre dcéru) a posypte ľubovoľnou posýpkou. Pečte do zlatohneda v rozohriatej rúre pri 220° asi 15 - 20 minút. Nechajte vychladnúť na mriežke. Praclíky sa nakoniec praclíkom nepodobali, boli to skôr žemličky, ale na chuti to neubralo. Dcéra zjedla hneď tri (hoci je pravda, že bola aj hladná ;-) ).

Dobrú chuť :-)











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára