sobota 24. marca 2012

Dezert Pavlova :-)


Tento dezert som spoznala, až keď som sa zapojila do súťaže Henriety Peškovičovej na FB o naj Pavlovu. Odvtedy, vždy, keď robím domáce cestoviny, robím aj Pavlovu.


5 bielok vyšľaháme za postupného pridávania cukru (1 hrnček asi 2,5dl). Keď je sneh riadne tuhý, PL odoberieme do misky, prisypeme 1PL gustinu a 1KL balzamikového octu. Premiešame a opatrne vmiešame do snehu. Plech vyložíme papierom na pečenie a sneh vyklopíme približne na stred a môžme ho "naaranžovať" do ľubovoľného tvaru (kruh, srdce,...) do výšky asi 2,5cm (kraje by mali byť o niečo vyššie ako stred). Dáme piecť do vyhriatej rúry na 140° 1 hod. 15 minút. Vypneme a necháme v rúre odpočívať ešte hodinu. Rúru počas pečenia neotvárajte, ani tú ďaľšiu hodinu.





Vyšľaháme smotanu na šľahanie s 1/2 bal. stužovača s 1 bal. vanilinového cukru a dáme na "tortu". Ozdobíme ovocím podľa chuti, najlepšie čerstvým. Tentokrát som dala kompótové broskyne. Už som to zdobila aj lesným ovocím hriatym na karamele a balzamikovom octe, aj gaštanovým pyré, aj ananásom. Fantázii sa medze nekladú ;-)  Dobrú chuť :-)

Moje doterajšie dezerty Pavlova

 




2 komentáre:

  1. Ahoj Zuzka, dnes som objavila tvoj blog a trochu som si to tu preklikala :)) ... veľmi sa mi páčia tvoje recepty, tvoje názory na život a na svet okolo nás, ktoré sú veľmi podobné mojim :) ... Pavlova je úžasný dezert, s cukrom na hrnčeky som ešte nerobila, ukladám si link, vyskúšam :)) ... Jana

    OdpovedaťOdstrániť